Wodorowy autobus Autosanu był jedną z atrakcji pierwszego dnia Kongresu 590.
Goście wydarzenia mogli zapoznać się ze specyfiką pojazdu produkowanego w Sanoku.
Premiera zeroemisyjnego SANCITY 12LFH odbyła się przed rokiem. Jest to autobus niskopodłogowy o długości 12 metrów. Zaprojektowany został na bazie pojazdu z napędem elektrycznym. W autobusie zamontowany został silnik elektryczny wraz z modułem zasilania z ogniwem paliwowym. Magazyn energii stanowią baterie litowo-tytanowe oraz zbiorniki gazu H2. Pojazd wyposażony został we wszelkie urządzenia zapewniające komfort i bezpieczeństwo podróżowania.
Autobus SANCITY 12LFH jest całkowicie bezemisyjny, a jedyną substancją wydzielaną podczas jazdy jest woda lub para wodna. Od kilku tygodni autobus testowany jest na ulicach Krakowa. Na terenie zajezdni autobusowej Kraków – Płaszów znajduje się pierwsza w Polsce mobilna stacja do tankowania wodoru.
Niedługo takie same testy będzie przechodził na ulicach stolicy Podkarpacia.
Chcemy, aby autobus wodorowy stał się sztandarowym produktem – powiedział Remigiusz Śnieżek, członek zarządu Autosanu.
Jednocześnie zaznaczył, że Autosan nadal będzie miał w ofercie autobusy elektryczne, jednak prace projektowe, wdrożeniowe i badania koncentrują się na paliwie wodorowym.
Autobus z ogniwem wodorowym doskonale wpisuje się w strategię rozwoju innowacyjnych technologii i jest odpowiedzią sanockiej firmy na powołanie w 2021 roku Podkarpackiej Doliny Wodorowej. Głównym jej celem jest podejmowanie działań zmierzających do budowy i rozwoju gospodarki wodorowej.
Autosan jest jedną z najstarszych polskich fabryk, działającą od ponad 190 lat.
Firma zatrudnia ponad 400 osób
źródło: PR Rzeszów i Samorząd Podkarpacki