Poradnik

Wydarzenia, które wypromują Twój biznes, czyli czym jest event marketing?

event marketing

W czasach, kiedy każdego dnia zalewa nas mnóstwo reklam, a na rynku ciągle pojawiają się nowe firmy, jedną z najskuteczniejszych form promocji, które pomagają zostawić konkurencję w tyle, okazuje się event marketing. Czym charakteryzuje się ta dziedzina, jak może wesprzeć rozwój marki i dlaczego warto na nią postawić?

Eventy – skuteczne narzędzie rozwoju firmy

Czym jest event marketing? To dziedzina promocji, która wykorzystuje różnego rodzaju spotkania do realizacji wyznaczonych celów biznesowych – tych „wewnętrznych”, ukierunkowanych na rozwój zespołu czy employer branding, a także „zewnętrznych”, typowo marketingowych. Takim celem może być budowanie wizerunku firmy i jej świadomości wśród konsumentów, lepsze poznanie odbiorców, pozyskiwanie nowych klientów i rozwijanie relacji z dotychczasowymi, budowanie społeczności wokół marki oraz – docelowo – zwiększenie sprzedaży.

Więcej na temat event marketingu: https://commplace.pl/blog/event-marketing/

Eventy – zarówno te w świecie realnym, jak i wirtualnym – mogą mieć bardzo różną formę i konwencję: od spotkań w wąskim gronie, przez wydarzenia dla kilkudziesięciu osób, po imprezy masowe. Przykłady? Targi, konferencje, warsztaty, webinary, dni otwarte, gry terenowe, koncerty, imprezy cykliczne, wydarzenia związane z działalnością charytatywną, a także spotkania firmowe. Mogą to być imprezy otwarte lub zamknięte.

Aktywizować – inspirować – promować

Podstawowymi atutami tej formy interakcji z odbiorcami są żywy kontakt, dynamika, budowanie relacji. Dobre eventy budzą emocje, tworzą wspomnienia i przynoszą – w zależności od konwencji czy formy spotkania – określone skojarzenia, które później łączone są z daną marką. Można powiedzieć, że pomagają osiągnąć firmie zakładane cele niejako przy okazji, a jednak bardzo skutecznie.

Przy organizacji eventów liczą się trafiona koncepcja, odpowiednia komunikacja z odbiorcami i profesjonalne przeprowadzenie samego wydarzenia. To duże wyzwanie. Właśnie dlatego warto rozważyć powierzenie tego zadania profesjonalnej agencji pijarowej, specjalizującej się w event marketingu. Dlaczego to dobry pomysł?

  • Tego typu firma ma doświadczenie, potrafi podejść do sprawy strategicznie i z otwartą głową oraz trafnie uwzględnić potrzeby potencjalnych odbiorców.
  • Agencja pijarowa często zapewnia kompleksowość usług – przygotowuje koncepcję spotkania, dba o koordynację, niezbędny sprzęt i logistykę, a do tego nierzadko zapewnia również identyfikację wizualną związaną z eventem.
  • Zwykle dysponuje też siecią kontaktów do sprawdzonych specjalistów z różnych branż (to np. konferansjerzy, kucharze, nagłośnieniowcy, animatorzy, fotografowie, muzycy czy firmy cateringowe).
  • Profesjonalna agencja zwróci uwagę na pewne aspekty prawne czy organizacyjne dotyczące wydarzenia, o których sami być może byśmy nie pomyśleli.
  • Zapewni też odpowiednią promocję wydarzenia – zarówno jeśli chodzi o zapowiedź czy zaproszenia, jak i relację z eventu.

Takie profesjonalne i kompleksowe ujęcie jest niezbędne, by duży potencjał, jaki niewątpliwie jest wpisany w event marketing, został w pełni wykorzystany i przyniósł firmie oczekiwane korzyści.

Współpraca: https://commplace.pl/

Materiał zewnętrzny

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top