Do góry
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
Carpatia Biznes > Poradnik

Poradnik

Własna działalność franczyzowa: jak rozpocząć?

Własna działalność franczyzowa: jak rozpocząć?

Rozpoczynając własną działalność jako franczyza trzeba wybrać markę, z którą będziemy tworzyć system i zapoznać się z planem franczyzowym. Wstąpienie w sieć franczyzową zapewnia sprawne otwarcie działalności i silną pozycję rynkową.

Franczyza to sposób prowadzenia działalności gospodarczej pod szyldem innej marki.

Założenie działalności gospodarczej

Przed przystąpieniem do systemu franczyzowego należy założyć działalność gospodarczą i wybrać markę, pod patronatem której będziemy działać. Profil firmy trzeba wybrać w oparciu o potrzeby rynku oraz własne umiejętności i preferencje. Środki potrzebne na rozpoczęcie działalności i pokrycie kosztów opłaty za udzielenie licencji zapewni, np. szybka pożyczka online.

Wybór oferty franczyzodawcy

Przeglądając oferty trzeba sprawdzić czy franczyzodawca ma doświadczenie w prowadzeniu działalności o danym profilu. Franczyzodawca oferuje początkującemu przedsiębiorcy  gotowy pomysł – swoją markę i wiedzę fachową („know-how”). . Franczyzobiorca nie musi więc rozpoczynać biznesu od podstaw. Dostaje rozpoznawalną na rynku markę, logo, niezbędne szkolenia, pomoc i klientów, którzy są przywiązani do marki. Wszystko to zapewnia silną pozycję rynkową, większą wiarygodność i sprawne otwarcie działalności.

Ustalenie zasad współpracy

Po dokonaniu wyboru, z jaką firmą wstąpimy we franczyzę, należy określić warunki współpracy i zobowiązania, jakie leżą po obu stronach. Przyszły franczyzodawca powinien sprecyzować swoje wymagania i przedstawić to, co oferuje w zamian. Planując podpisanie umowy franczyzowej trzeba przeanalizować opłacalność systemu franczyzowego:

– przekalkulować, jaki wkład pieniężny będziemy musieli zainwestować i jak szybko środki te zaczną nam się zwracać,

– określić jakie usługi będzie nam świadczył franczyzodawca i jakie odniesiemy korzyści przystępując do sieci.

Franczyzodawca pomaga w wyszukaniu właściwego lokalu i organizuje niezbędne szkolenia dla pracowników. Udziela franczyzobiorcy merytorycznej pomocy w utworzeniu nowego biznesu i przekazuje zdobytą przez siebie wiedzę fachową  dotyczącą prowadzenia biznesu. W zakres tej wiedzy wchodzą m.in. informacje o sposobie obsługi klienta oraz sposoby zarządzania i prowadzenia spraw finansowych firmy. Informacje te powinny być poufne i dostępne wyłącznie członkom sieci franczyzowej.

Przed podpisaniem umowy franczyzowej franczyzobiorca powinien  sprawdzić, jakiego rodzaju wsparcie będzie miał zapewnione w zakresie reklamy. Plan marketingowy powinien być dostosowany do charakteru firmy. Jeżeli np. prowadzimy sklep z odzieżą, wsparcie reklamowe może polegać na nagłośnieniu informacji o posezonowych wyprzedażach asortymentu.

Nasi partnerzy:

Promuj swoją firmę!

Zarejestruj się!

Jesteś kreatywny?

Zarejestruj się!

© Copyright 2014 PROPAGANDA Sp. z o.o.
Polityka Prywatności / Regulamin