Do góry
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
Carpatia Biznes > Poradnik

Poradnik

Content marketing - czym właściwie jest

Content marketing - czym właściwie jest

Każda firma chcąca zaistnieć w Sieci i odnieść sukces wręcz musi sięgać po różnego typu metody reklamy. W promowaniu e-biznesu bardzo pomocny okazuje się być content marketing, gdzie na pierwszym miejscu stawia się wartościowy dla odbiorców przekaz w postaci treści. Tworzenie wartościowych treści i właściwe zarządzanie nimi okazuje się być kluczem do sukcesu. To właśnie dzięki nim możliwe jest dodarcie do szerokiego grona odbiorców i zainteresowanie ich swoją ofertą. To z kolei przekłada się na zwiększenie ruchu na witrynie i zysków. Czym zatem jest to narządzie marketingowe i czy rzeczywiście warto w nie zainwestować?

Czym jest content marketing?

Każdy przedsiębiorca musi zadbać o rozgłos, aby potencjalni klienci dowiedzieli się o jego firmie i ofercie. Obecnie klientów można pozyskać na wiele różnych sposobów, podobnie zresztą jak budować pozytywny wizerunek marki. Nie każde metody okazują się być na równi skuteczne. Konieczne jest zatem wdrożenie odpowiednich działań marketingowych, które będą nie tylko skuteczne, ale i zgodne z modelem prowadzonej działalności. Trzeba przy tym liczyć się z rosnącą konkurencją i stale zmieniającymi się trendami/okolicznościami. Godnym polecenia sposobem na zdobycie klientów jest sięgnięcie po narządzie w postaci marketingu treści. Za jego pomocą możliwe jest także zbudowanie z klientami trwałej i dobrej relacji. Równie ważne jak pozyskanie nowego klienta, jest zatrzymanie go przy sobie. Content marketing polega na dawaniu odbiorcom wartościowych dla nich treści w zamian za ich zaangażowanie i lojalność.

shutterstock_485133727

Marketing treści wyróżnia się wysoką efektywnością ze względu na podmiotowe podejście dla klientów oraz chęć ich zrozumienia i udzielenia potrzebnej im pomocy. Dąży się bowiem do nawiązania kontaktu z odbiorcami poprzez przydatne dla nich treści i przekazania im konkretnych informacji. Oczywiście przekazywana wartość jest ściśle związana i spójna z oferowanymi przez daną firmę produktami/usługami. Treści nie mają typowo sprzedażowego charakteru, ale przyjmują formę edukacyjną. Dąży się do pokazania potencjalnemu klientowi tego, co może zyskać ze współpracy z daną firmą oraz wartościowych treści za darmo. Takie działania marketingowe są bardzo pozytywnie odbierane przez Internautów – budzą sympatię do marki, budują głębsze relacje i pozawalają pozyskać świadomych konsumentów, a nie przypadkowe osoby.

Co przemawia za zainwestowaniem w marketing treści?

Jako, że zwykła reklama jest obecnie przez większość Internautów natychmiast blokowania przez używanie ad-blokerów, należy sięgnąć po narzędzie odporne na oprogramowania antyreklamowe w postaci content marketingu. Tego typu działania pozwalają cieszyć się kilkukrotnie większym ruchem sieciowym niż konkurencja, większą rozpoznawalnością marki i zaangażowaniem klientów. Ponadto narzędzie to nie wymaga dużych nakładów finansowych, pomaga zwiększyć współczynnik konwersji, kierować wizerunek eksperta, skutecznie i nienachalnie promować markę oraz podnieść sprzedaż. Najskuteczniejszymi narzędziami content marketingu są video, infografiki, grafiki i zdjęcia oraz artykuły.

Nasi partnerzy:

Promuj swoją firmę!

Zarejestruj się!

Jesteś kreatywny?

Zarejestruj się!

© Copyright 2014 PROPAGANDA Sp. z o.o.
Polityka Prywatności / Regulamin