Do góry
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
Carpatia Biznes > Poradnik

Poradnik

Hosting stron internetowych dla firmy

Hosting stron internetowych dla firmy

Firma może mieć różne wymagania w zakresie usług hostingowych. Potrzebuje ona innej usługi, jeśli prowadzi duży sklep internetowy, a innej, jeśli zamierza prowadzić jedynie stronę z opisem oferowanych usług. Jakie są rodzaje usług hostingowych, do kogo są one kierowane i co zapewniają?

Rodzaje usług hostingowych

Firma ma do wyboru trzy podstawowe rodzaje usług, które znajdziemy w większości firm hostingowych. Te usługi to:

  • Hosting współdzielony – nazywany serwerem współdzielonym. W tym przypadku zasoby serwera są dzielone pomiędzy wielu użytkowników. Każdy z nich ma wpływ na działanie samego serwera oraz odznacza się pewnymi limitami obciążenia, jakie może wygenerować. W przypadku przekroczenia tych limitów administrator może zablokować możliwość korzystania z usługi do momentu zoptymalizowania skryptów. Taki hosting sprawdzi się w przypadku małych sklepów z niewielkim ruchem i stron firmowych.
  • Serwer VPS – usługa, która pod względem parametrów znajduje się pomiędzy serwerem współdzielonym a serwerem dedykowanym. Tutaj również zasoby serwera są dzielone pomiędzy użytkowników, których jest jednak wielokrotnie mniej. VPS daje większe możliwości konfiguracyjne, niemniej jednak dużo zależy też od typu serwera VPS, a dokładnie – zastosowanej wirtualizacji. VPS z odpowiednio dopasowanymi parametrami jest wystarczający do obsługi dużego sklepu internetowego.
  • Serwer dedykowany – w przypadku popularnego „dedyka” użytkownik otrzymuje do dyspozycji wszystkie zasoby serwera i nim zarządza. Jest to najdroższa wersja usługi hostingowej i jednocześnie dająca największe możliwości. Serwer dedykowany sprawdzi się idealnie pod duże sklepy internetowe i różne inne wymagające usługi.


Hosting WWW pod stronę firmową

Strona firmowa nie stwarza większych wymagań dla serwera. Zazwyczaj nie ma ona wielu unikatowych użytkowników dziennie, składa się z kilku podstron i bloga. Nie wymaga nieograniczonego transferu, wystarczy pod nią niewielka powierzchnia, 2–3 bazy danych i obsługa podstawowych skryptów. W dalszym ciągu strony firmowe nawet nie wykorzystują baz danych, chociaż najczęściej powstają one na podstawie Wordpressa – najbardziej popularnego na świecie CMS-a. Już w 2015 roku, według analizy W3Techs, aż 58,7% stron korzystających z systemów do zarządzania treścią używało Wordpressa. Co dokładnie powinien oferować hosting stron internetowych, żeby warto było skorzystać z takiej usługi? Za przykład weźmy popularny hosting Az.pl, który oferuje również jedną z najszybszych wyszukiwarek domen. Pakiety w tej firmie wyglądają następująco:

screen_2_hosting

W opisanych parametrach powinniśmy zwrócić uwagę na kilka kwestii, przede wszystkim na:

  • Pojemność – w każdym pakiecie jest bardzo duża. 50 GB wystarczy pod wiele prostych serwisów.
  • Transfer – nie ma limitu. Co istotne, prosta strona firmowa nie przekroczy również maksymalnego obciążenia procesora czy pamięci RAM. Nie musimy się tego obawiać.
  • Bazy danych – pod stronę firmową i bloga będziemy potrzebować maksymalnie 2–3, zatem możemy uruchomić tam wiele innych serwisów.
  • Instalator CMS – bardzo przydatny dla początkującego webmastera. Pozwala kilkoma kliknięciami uruchomić stronę internetową na jednym z popularnych hostingów, m.in. na wymienionym wcześniej Wordpressie.
  • Konta e-mail – dzięki temu będziemy mogli korzystać z poczty np. w ramach naszej domeny firmowej.
  • 14 dni okresu testowego – to widzimy dopiero w zakładce „szczegóły”, ale jest to bardzo ważne. Za usługę będziemy musieli zapłacić dopiero po 2 tygodniach jej testowania. Tzn. nie mamy takiego obowiązku. Test ma na celu sprawdzenie, czy usługa spełnia oczekiwania.

Usługa hostingowa dla firmy

Wybór hostingu dla firmy nie jest trudnym zadaniem. Wymaga znajomości kilku ważnych parametrów i poświęcenia czasu na przetestowanie usługi. Sama usługa hostingowa jest bardzo tania – w opisanym przykładzie najtańszy pakiet wymaga zapłacenia zaledwie niecałych 14 zł za pierwszy rok korzystania.
Nasi partnerzy:

Promuj swoją firmę!

Zarejestruj się!

Jesteś kreatywny?

Zarejestruj się!

© Copyright 2014 PROPAGANDA Sp. z o.o.
Polityka Prywatności / Regulamin