Do góry
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
Carpatia Biznes > Poradnik

Poradnik

Ajencja sklepu spożywczego – na czym polega?

Ajencja sklepu spożywczego – na czym polega?

Założenie własnego sklepu spożywczego nie jest wyjątkowo trudne. Może jednak okazać się pewnym wyzwaniem, jeśli nie mamy za bardzo doświadczenia w sprzedaży czy prowadzeniu firmy. Jeżeli brakuje nam pewności i doświadczenia, warto rozważyć franczyzę czy też ajencję. Jest to sposób na to, by cały czas otrzymywać niezbędną wiedzę i wsparcie, tak bardzo przydatne, zwłaszcza gdy stawiamy swoje pierwsze kroki w świecie biznesu. Ajencja sklepu spożywczego niesie ze sobą sporo zalet. Warto dowiedzieć się jakich.

Franczyza i ajencja sklepu spożywczego – najważniejsze cechy

Franczyza i ajencja są terminami pokrewnymi i choć różnią się między sobą w pewnych kwestiach, można je sprowadzić do szeroko pojętej dzierżawy. Ajencja sklepu spożywczego ma tę zaletę, że właściwie nie trzeba mieć większego doświadczenia w prowadzeniu biznesu. Nie trzeba mieć też dużego kapitału. Przykładowo ajencja Żabki – znanej większości konsumentów sieci – wymaga jedynie kilku tysięcy złotych na start. Otrzymujemy możliwość działania pod rozpoznawalnym szyldem, a jednocześnie pewność, że biznes ma szanse utrzymać siebie i nas samych. W ramach tej kwoty dostajemy także w pełni wyposażony i zatowarowany sklep. To oznacza, że nie interesują nas koszty związane z zakupem wyposażenia czy też urządzeń przydatnych do świadczenia usług. Gdy w grę wchodzi ajencja Żabki, może to być np. kasa fiskalna czy opłata za koncesję. Poza tym otrzymujemy wsparcie na każdym etapie prowadzenia działalności, również w kwestiach marketingowych. Franczyzobiorca zwykle nie musi martwić się o wydatki na reklamę czy też takie akcesoria jak firmowe koszulki lub szyld nad wejściem do sklepu. Ciekawą zaletą jest też dostęp do atrakcyjnych szkoleń. Warto także zwrócić uwagę na systemy motywacyjne, które niekiedy pozwalają na zwiększenie zarobków.

Jakie warunki trzeba spełniać?

Choć franczyzobiorca nie musi mieć dużego doświadczenia, przydają się takie cechy jak przedsiębiorczość i zdolności organizacyjne. Trzeba też chociaż minimalnie potrafić zarządzać zespołem pracowników oraz umieć rozmawiać z klientem. Przydatna będzie również umiejętność obsługi komputera. Poza podstawową kwotą na rozpoczęcie takiej działalności warto mieć zapas pieniędzy na opłacenie pierwszego miesiąca działania sklepu. Ajencja Żabki na tle innych programów przedstawia jednak stosunkowo mało wymagań. Zanim przystąpimy do jakiegokolwiek programu franczyzowego, dobrze będzie zapoznać się ze specyfiką pracy w sklepie, ale też z podstawami prowadzenia działalności gospodarczej. Rozeznanie w tych tematach z pewnością ułatwi podjęcie decyzji i da nam większe pojęcie o tym, czego właściwie możemy się spodziewać po pracy w takim sklepie.

Posiadanie własnej firmy zawsze jest pewnym wyzwaniem, ale franczyza to specyficzny rodzaj działalności, w której cały czas można liczyć na fachowe wsparcie. W większości innych biznesów musimy opierać się wyłącznie na własnej wiedzy i przedsiębiorczości.

Materiał zewnętrzny


Nasi partnerzy:

Promuj swoją firmę!

Zarejestruj się!

Jesteś kreatywny?

Zarejestruj się!

© Copyright 2014 PROPAGANDA Sp. z o.o.
Polityka Prywatności / Regulamin