Do góry
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
Carpatia Biznes > Poradnik

Poradnik

Jak zwiększyć sprzedaż dzięki rozwiązaniom IT?

Jak zwiększyć sprzedaż dzięki rozwiązaniom IT?

Pełna koncentracja na klientach jest obecnie ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. W końcu to klient podejmuje ostateczną decyzję o wyborze produktu czy usługi. Jego szereg wyborów zakupowych wpływa nie tylko na wyniki finansowe wielu firm, ale także ich strategie rozwoju. Kluczowa jest również kontrola pracy działów handlowych. Te dwa obszary stanowią filary efektywności procesów sprzedażowych, warto więc zainwestować w odpowiednie narzędzia informatyczne, które pomogą osiągać jeszcze lepsze wyniki.

Więcej informacji o klientach

Priorytetowym czynnikiem wpływającym na poziom sprzedaży jest poznanie potrzeb klientów oraz adresowanie do nich właściwych produktów. Na pewno pomoże w tym gromadzenie danych o dotychczasowej współpracy i preferencjach poszczególnych osób czy firm. Świadomość czego oczekują nasi klienci sprawia, że możemy im zaoferować dokładnie to, czego potrzebują. Rozwiązaniami, które pomogą w zbieraniu informacji o kontrahentach są SAP CRM oraz produkty Hybris. Możliwość grupowania nabywców naszych produktów według wspólnych cech sprawia, że procesy sprzedażowe przebiegają skuteczniej. Poza tym, SAP CRM oraz produkty Hybris pozwalają na skuteczniejszą organizację pracy działu handlowego oraz sekcji obsługi klienta. Automatyzacja zarządzania relacjami z klientami oraz spójny system pracy sprawiają, że każdy z pracowników wie kogo, kiedy i w jaki sposób powinien obsłużyć.

Efektywność pracy działów handlowych


Praca działów handlowych zazwyczaj opiera się na ściśle wyznaczonych celach sprzedażowych. Ważne, żeby cele były sformułowane w sposób jasny i obiektywny, gdyż dzięki temu będzie można mierzyć poziom ich realizacji. Rozwiązaniem, które wspiera ten proces jest Success Factors. Dzięki promowaniu efektów wpływamy na motywację oraz lojalność pracowników, tym samym zatrzymujemy na dłużej najlepiej wykwalifikowane osoby. Poza tym, Success Factors wspiera procesy rekrutacyjne oraz szkoleniowe, daje także możliwość stworzenia platformy do komunikacji wewnętrznej. Swobodna wymiana informacji i doświadczeń między pracownikami sprzyja z kolei zwiększeniu ich zaangażowania i produktywności, czyli czynnikom, które mają znaczący wpływ na wyniki sprzedażowe.

Postaw na mobilność

Aby jeszcze bardziej wyjść naprzeciw oczekiwaniom użytkowników należy zadbać o to, żeby ich doświadczenia z naszym produktem były proste i intuicyjne. Informacje, które mogą zainteresować potencjalnego klienta, powinny być łatwo dostępne. Prym wiodą więc rozwiązania mobilne. Zanim jednak podejmie się decyzję o przygotowaniu aplikacji dla swoich użytkowników, warto najpierw rozważyć możliwości dostępnych technologii. Firmy pracujące w oparciu o system SAP ERP mogą skorzystać m.in. z SAP Fiori. Nowoczesny i intuicyjny interfejs, zwiększona przejrzystość, dostęp do najważniejszych funkcji poprzez przeglądarkę internetową, to tylko niektóre korzyści czekające na potencjalnych klientów. Niewątpliwie atrakcyjność i prostota użytkowania aplikacji to czynniki, które znacząco mogą wpłynąć na wyniki sprzedażowe.

Co łączy te rozwiązania?


To co łączy wszystkie te rozwiązania, to wykorzystanie nowoczesnych sposobów kreowania zaangażowania klientów, w tym technologii mobilnych, prostoty oraz kontroli pracy działów handlowych. Skorzystanie z tych narzędzi daje gwarancję sukcesów sprzedażowych oraz satysfakcjonujących relacji z klientami.

Nasi partnerzy:

Promuj swoją firmę!

Zarejestruj się!

Jesteś kreatywny?

Zarejestruj się!

© Copyright 2014 PROPAGANDA Sp. z o.o.
Polityka Prywatności / Regulamin