Do góry
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
Carpatia Biznes > Poradnik

Poradnik

Poznaj trzy najważniejsze elementy identyfikacji wizualnej

Poznaj trzy najważniejsze elementy identyfikacji wizualnej

Pod pojęciem identyfikacji wizualnej kryje się wszystko to, co składa się na wygląd zewnętrzny firmy oraz jej postrzeganie przez odbiorców. Większość ludzi to bowiem wzrokowcy, którzy najlepiej zapamiętują komunikaty wizualne. Jedno spojrzenie na znane logo budzi w nas natychmiastowe skojarzenia z marką, która się pod nim kryje. Tym właśnie zajmuje się identyfikacja wizualna.

Czym jest identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna to podstawowe narzędzie, które służy do kreowania wizerunku marki lub firmy na rynku. Pod terminem tym kryje się zespół symboli oraz zachowań wykorzystywanych przez firmę w celu odróżnienia się od konkurencji oraz zyskania lepszej rozpoznawalności w swojej branży.

Aby właściwie spełniła swoją rolę, identyfikacja wizualna musi być właściwie opracowana, spójna oraz konsekwentnie stosowana na przestrzeni lat. Wszystko po to, aby firma utrwaliła się w świadomości odbiorców i stała się na tyle rozpoznawalna, by nigdy nie mylono już jej z konkurencją.

Logo – najważniejszy element identyfikacji wizualnej

W skład identyfikacji wizualnej wchodzą różne elementy. Spośród nich na pierwszym miejscu warto wymienić logo. Jest to zaprojektowany symbol graficzny, który reprezentuje markę. To unikalny i charakterystyczny znak, który swoim wyglądem zazwyczaj nawiązuje do nazwy lub charakteru działalności prowadzonej przez firmę.

Logo pojawia się wszędzie tam, gdzie obecna jest marka: na jej produktach, stronie internetowej, w prasie, na materiałach promocyjnych itp. Wybór logo jest pierwszym krokiem identyfikacji wizualnej i powinien być bardzo dobrze przemyślany. W założeniu logo powinno być bowiem niezmienne w czasie. To ono identyfikuje bowiem konkretną firmę oraz odróżnia ją od innych podmiotów działających w tej samej branży.

Kolory firmowe i ich oddziaływanie psychologiczne

Kolory wybrane i używane na co dzień przez firmę zazwyczaj nawiązują bezpośrednio do barw obecnych w jej logo. Są to kolory, które powinny dominować w działalności firmy. Kolory firmowe pojawiają się bowiem wszędzie tam, gdzie obecna jest firma. Nawiązują do nich reklamy, artykuły prasowe, dokumenty wystawiane przez firmę, wystrój firmowych wnętrz, gadżety reklamowe, a także stroje pracowników.

Wybierając kolory firmowe należy ograniczyć się jednak tylko do 2-3 wybranych barw po to, aby nawiązanie do nich było czytelne, a ich zastosowanie estetyczne w praktyce. Wybór kolorów firmowych powinien być dobrze przemyślany oraz poprzedzony dokładną analizą. Warto bowiem wiedzieć, że kolory posiadają także określone oddziaływanie psychologiczne, a właściwie dobrane mogą wywoływać określone reakcje odbiorców.

Typografia w identyfikacji wizualnej

W identyfikacji wizualnej bardzo istotnym elementem jest także zastosowana czcionka oraz krój liter. Wygląd liter oraz rodzaj zastosowanej czcionki ma bowiem duże znaczenie, jak firma będzie postrzegana przez odbiorców. Przyjmuje się bowiem, że czcionki szeryfowe budzą w odbiorcach skojarzenie z prestiżem, tradycją i profesjonalizmem, z kolei fonty bezszeryfowe kojarzą nam się z nowoczesnością i postępowością firmy, która się nimi posługuje. Właściwe dopasowane typografii pozwala więc wzbudzić w odbiorcach pożądane skojarzenia oraz ma duże znaczenie postrzeganiu firmy przez otoczenie.

Identyfikacja wizualna to bardzo ważne narzędzie, które ma ogromny wpływ na to, jak marka jest widziana i odbierana na zewnątrz. Jeśli zależy nam na spójnej identyfikacji wizualnej, warto zlecić jej wykonanie profesjonalistom. Nie każdy z nas, pomimo szczerych chęci, posiada bowiem wiedzę i doświadczenie, które pozwolą mu w bezbłędny sposób przejść przez cały ten skomplikowany proces. Rzetelnie i prawidłowo opracowana identyfikacja wizualna w BrandGlow zwiększy rozpoznawalność firmy oraz pozytywnie wpłynie na jej postrzeganie przez odbiorców.
Nasi partnerzy:

Promuj swoją firmę!

Zarejestruj się!

Jesteś kreatywny?

Zarejestruj się!

© Copyright 2014 PROPAGANDA Sp. z o.o.
Polityka Prywatności / Regulamin